Hej!

Först, tack Mårten för möjligheten att få skriva här!

För att skapa något typ av ethos och patos innan jag skriver något med juridisk anknytning så tänkte jag att ni säkert undrar eller kanske ännu mer kommer att undra vem jag är och vad jag gör här.

Mitt namn är Sara Louise Axelsson, ursprungligen från Halmstad men flyttade till Umeå för att gå juristlinjen. Jag har aldrig ångrat detta och Umeå och juristprogrammet charmade mig, jag blev kvar och sen bar det av till Stockholm. Där jag bor nu!

Jag började en traditionell bana med byrå, för att sedan testa förlagsbranschen för att sedan hoppa med huvudet före in i ett projekt där jag satsade allt på rött. Och jag vann! För nu är jag på Söderberg & Partners och är affärsområdeschef för den familjerättsliga rådgivningen. Det innebär att jag erbjuder alla våra drygt 300 000 kunder möjlighet till rådgivning inom specifikt den ekonomiska aspekten av familjerätt vilket innebär mycket särkullsbarns-diskussioner, testamenten och äktenskapsförord.

Jag förstår att man som ung lockas av de stora affärsbyråerna eller att få vara i domstol med brottmål, men jag kommer nu försöka föra fram familjerätten i ljuset för möjlighet att belysa de intressanta aspekter om vår samtid som området ger. Men mer om det senare.

Nu ville jag bara att ni skulle få en liten presentation. Det här blir roligt! Kom gärna med idéer på vad ni önskar att jag skriver om, kanske någon fråga som kommit upp i samtalet på senaste parmiddagen eller en ung jurist eller student som kanske vill ha tips på vad man ska tänka på när man tar första steget ut.

Jag hoppas ni ska uppskatta det jag skriver! Tills vi hörs igen hoppas jag att ni alla får en härlig helg!

// SL